BEAUTY FAIR SÃO PAULO 2015


MIASTO: São Paulo
CENTRUM TARGOWE: Expo Center Norte
DATA: 5-8.09.2015
BRANŻA: kosmetyczna, fryzjerska, odnowa biologiczna (produkcja i dystrybucja)

www.beautyfair.com.br

W 2014 targi BEAUTY FAIR SÃO PAULO okazały się najważniejszym wydarzeniem w branży kosmetycznej, urody i dobrego samopoczucia. Targi przeszły wszelkie oczekiwania organizatorów i przekroczyły 430 milionów rzeczywistego obrotu. Od początku swego istnienia na targach BEAUTY FAIR SÃO PAULO pojawiają się przedstawiciele reprezentujący cały łańcuch produkcji kosmetyków z segmentu urody.

Targi te wyróżniają się na tle innych tego typu imprez ponieważ stawiają duży nacisk na szkolenia oraz edukację osób odwiedzających poprzez liczne konferencje i warsztaty.

BEAUTY FAIR 2014

W 2014 roku imprezę odwiedziło blisko 145.000 specjalistów jak i przedsiębiorców z branży. Pośród gości znalazły się też delegacje narodowe z całego świata, m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Meksyku, Anglii, Włoch, Hiszpanii, Portugalii , Chin, Dubaju, Kanady.

Wśród polskich przedsiębiorców w ramach Narodowego Stoiska znaleźli się:
1. IMPA Pumice
2. ZIAJA
3. Wytwórnia Szpilek IZA
4. Klinika La Perla
5. Uroda Polska
6. KJD Salsano

Beauty Fair 2014: 145 000 zwiedzających, w tym 86% profesjonalistów i 14% handlowców

Profil profesjonalistów:

  • Fryzjerstwo
  • Kosmetologia estetyczna
  • Manicure
  • Wizaż
  • Inni profesjonaliści

Profil handlowców:

  • Perfumerie
  • Dystrybutorzy profesjonalni
  • Dystrybutorzy indywidualni
  • Apteki
  • Hipermarkety
  • Importerzy/eksporterzy
  • Przemysł

 

Kontakt:

Dawid Górski

  • +48 61 653 16 90
  • d.gorski@vmg.pl

Rynek kosmetyczny w Brazylii

  • Brazylia – trzeci rynek na świecie konsumpcji produktów higieny osobistej, perfum i kosmetyków. Wyprzedzają go jedynie USA i Japonia.
  • W 2013, r. wartość tego rynku w Brazylii wyniosła 42 miliardy USD, co oznacza wzrost o 87% od 2007 r.
  • Przy zachowaniu tego tempa wzrostu konsumpcji Brazylia powinna uplasować się na drugim miejscu na świecie w 2017 r.
  • Wg wstępnych danych wzrost konsumpcji w tym sektorze wyniósł 10% w 2014 r. w porównaniu do 2013r.

Współpraca handlowa Polska – Brazylia w 2014 r.

Wstępne dane GUS uzyskane z Ministerstwa Gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej i Ministerstwa Rozwoju, Przemysłu i Handlu Zagranicznego Federacyjnej Republiki Brazylii (MDIC Secex) za 2013 rok wskazują, że odnotowano wzrost obrotów handlowych pomiędzy oboma krajami w stosunku do analogicznego okresu roku 2012. Polska znacznie zwiększyła swój eksport (o 21%) do Brazylii przy jednoczesnym niewielkim wzroście wolumenu importu. Dwustronne obroty handlowe w roku 2014 r. osiągnęły najwyższy poziom w historii naszych stosunków handlowych z Brazylią.

Według danych polskich za 2014 rok obroty handlowe wyniosły 1.488,7 mln USD, wzrost o 8,4 % w porównaniu do roku 2012, w którym osiągnęły kwotę 1.373,2 mln USD. Polski eksport w okresie sprawozdawczym wyniósł 578,94 mln USD (wzrost o 21 % do analogicznego okresu 2013 roku, kiedy wynosił 478,25 mln USD). Godnym podkreślenia wydaje się fakt, że na tle dynamiki wzrostu całego polskiego eksportu w 2014 r. sprzedaż produktów do Brazylii jest wyższa o 11 pkt procentowych.

Według danych brazylijskich polski eksport w 2014 r. osiągnął również najwyższy poziom w historii obrotów handlowych brazylijsko-polskich i wyniósł 809,05 mln USD, wzrost o 29% stosunku do 2013 roku, kiedy osiągnął wartość 626,8 mln USD.

Wzrost poziomu obrotów handlowych w roku 2013 między Polską a Brazylią był spowodowany przede wszystkim dobrą kondycją polskiej gospodarki oraz wzmożoną promocją na rynku brazylijskim dzięki Programowi Promocji Ogólnej oraz Programom Promocji Branżowej Ministerstwa Gospodarki RP.